У ХПІ стартував україно-американський педагогічний експеримент

На базі Навчально-наукового інженерно-фізичного інституту НТУ «ХПІ» здійснюється педагогічний експеримент з метою трансформації інженерної освіти у виші. Ідея реалізується в рамках предмета «Математична статистика» в форматі проектного навчання із залученням американського фахівця. Учасники — студенти III курсу спеціальностей «Комп’ютерні науки» і «Прикладна математика». У підсумку навчального року вони повинні будуть виконати статистичний аналіз в певній галузі та представити обґрунтовані прогнози.

З лютого 2019 року та протягом всього весняного семестру предмет «Математична статистика» для студентів III курсу спеціальностей «Комп’ютерні науки» (моделювання, проектування та комп’ютерна графіка) і «Прикладна математика» (комп’ютерне та математичне моделювання) читають два викладачі. Це — директор Інженерно-фізичного інституту НТУ «ХПІ» професор Олексій Ларін та запрошений лектор з США професор Луїс Квінн (Louis Quinn). За ініціативи американського фахівця викладання цього предмета відбувається у форматі проектного навчання. Студенти-учасники були розділені на команди по 3-5 осіб, кожна з яких по закінченню семестру повинна виконати статистичний аналіз в певній галузі (медицина, фінанси, інженерія, маркетинг, тощо) і представити обґрунтовані прогнози розвитку тих випадкових процесів, які вони розглядали.

«Я викладаю з 1994 року, був військовим інструктором. Моя основна мотивація для викладання — це обмін знаннями, інформацією зі студентами, отримання зворотного зв’язку. Мій стиль викладання — це провокація дискусій, безпосередня в них участь, щоб допомагати учням розвинути навички рішення проблем та критичного мислення», — сказав професор Луїс Квінн.

«Матеріал подається англійською мовою професором Луїсом Квінном, а я йому асистую, тобто перекладаю на українську мову основні терміни і поняття, відповідаю на питання і допомагаю в комунікації між лектором і аудиторією», — розповідає професор ХПІ Олексій Ларін. — «Немає необхідності в перекладі кожної фрази. Ми працюємо в команді, щоб показати новий формат лекцій. Крім того, презентації після лекцій розміщуються у вільному доступі», — зазначив він. Залучення висококласних фахівців, а також впровадження нових підходів в навчання вписуються в концепцію викладання CDIO, яка реалізується в НТУ «ХПІ» в рамках розвитку проектного навчання і трансформації інженерної освіти.

Студент спеціальності «Комп’ютерні науки» Володимир Хлудєєв поділився враженнями, відзначивши, що такий освітній експеримент дозволяє краще сприймати інформацію: «Новий лектор Луїс Квінн читає лекції цікаво, наводить приклади зі свого досвіду, розповідає про те, що сам аналізував. Так інформація сприймається краще. Це не просто запис під диктовку. Крім того, це ще й гарна практика англійської мови. Таких експериментів не вистачало Політеху», — сказав він.

«Це новий підхід до викладання статистики в цілому, з акцентом на практичну частину, роботу в команді та активну дискусію з аудиторією. Професор Квінн намагається дати студентам найбільш ефективне розуміння матеріалу, що навіть забуваєш про мовний бар’єр. Це відмінний досвід», — сказав студент спеціальності «Прикладна математика» Руслан Бабуджан.

Довідка:

Професор Луїс Квінн (Louis Quinn) має чотири університетські ступені, а також проходив військові курси, брав участь в різних з’їздах, конференціях і симпозіумах. Зокрема, має ступінь «Магістр» з бізнес адміністрування в University of Hawaii в Маноа (США), ступінь асоційованих вчених з інформаційних систем коледжу Співдружності ВПС США, ступінь «Бакалавр» з комп’ютерних наук (з відзнакою) в Park University (США), «Бакалавр» математичних наук (з відзнакою) в Troy State University (США), є майором ВПС США (у відставці). Крім того, Луїс є випускником Школи електронної війни НАТО, пізніше був обраний інструктором. Луїс Квінн викладає з 1994 році, працював в університеті Північної Дакоти як ад’ютант-професор комп’ютерних наук, а пізніше як викладач математики і доцент в Troy State University в Алабамі. Професор Луїс Квінн Навчався і працював з кращими фахівцями в галузі статистики — главою відділу математики в Troy State University (США) доктором Джеймсом М. Каргалем і доктором University of Hawaii (США) Даніелем Портом, які працюють в NASA.

Концепція CDIO (Conceive – Design – Implement – Operate) — освоєння студентами інженерної діяльності відповідно до моделі «Планувати – Проектувати – Виробляти – Застосовувати» реальні системи, процеси і продукти. Проект спрямований на усунення протиріч між теорією і практикою в інженерній освіті. Новий підхід передбачає посилення практичної спрямованості навчання, а також введення системи проектного навчання.