Вчені ХПІ провели майстер-класи в Луганській області

Виїзний День науки — фестиваль «Science is Fun!» провели викладачі, аспіранти та студенти НТУ «ХПІ» для жителів міста Кремінна (Луганська область). Учасниками інтерактивних лекцій, лабораторно-експериментальних дослідів і майстер-класів в STEM-форматі стали більше 450 школярів, вчителів, батьків, інших мешканців міста. Серед напрямків, які представили політехніки — «епічна хімія», «сонячна енергетика», «пізнавальна мехатроніка», фізика, електроніка, екологія та багато іншого.

Науково-пізнавальні заходи пройшли 7 травня на базі Навчально-виховного комплексу «Кремінський заклад загальної середньої освіти I-III ступенів №3 — заклад дошкільної освіти». Фестиваль стартував з інтерактивного лекторію від викладачів, аспірантів, студентів Харківського Політеху. Школярі різного віку змогли послухати пізнавальні презентації з демонстраціями з технічних і природничих наук: «Цікава, корисна і різнокольорова хімія», «Епічна хімія: Food, Drugs and Cosmetics», «Сучасні вимірювальні та контрольно-діагностичні прилади», «Сміття: Хто кого?», «Екопластик — основа сучасності та майбутнього», «Сонячна енергія і можливості її використання», «Пізнавальна мехатроніка», «Дивовижний світ лиття: металурги та ювеліри», «Цікава електромеханіка, електроніка і світ 3-D друку», «Захоплива електроніка: перетворювачі електричної енергії», «Фізика: Light Is Fun», «Професія і кар’єра хіміка-харчовика». Також представники приймальної комісії ХПІ розповіли старшокласниками про особливості вступної кампанії 2019 року і про помилки абітурієнтів минулих років.

Пізніше політехніки продемонстрували ще більше практичних дослідів в рамках лабораторно-експериментальної STEM зони. Учасниками стали не лише учні та вчителі з різних шкіл міста, а й слухачі дошкільних груп, батьки, всі охочі мешканці Кремінної. Представники ХПІ також провели для хлопців та дівчат тимбілдинг і розіграш призів.

«Ми хочемо показати школярам, ​​що технічні напрями — це перспективно, цікаво і захоплююче. А інженери — це ті люди, які створюють продукти та нові технології. Адже насправді наука — це не страшно, а захопливо, це різноманітний світ, який знаходиться навколо нас. За допомогою STEM-підходу ми можемо демонструвати реальне застосування знань з фізики, хімії, математики та інших предметів для створення чогось нового», — сказав доцент кафедри органічного синтезу і нанотехнологій НТУ «ХПІ» Сергій Петров.

Більше світлин за посиланням.

Довідка:

Спікери НТУ «ХПІ»: доцент каф. фізики Ксенія Мінакова, старший науковий співробітник каф. фізики металів і напівпровідників Михайло Кириченко, доцент каф. органічного синтезу і нанотехнологій Валерія Анан’єва, старший викладач каф. промислової та біомедичної електроніки Богдан Стисло, доцент каф. технології жирів і продуктів бродіння Дмитро Матюхов, доцент каф. автоматизованих електромеханічних систем Андрій Ткаченко, аспірант каф. ливарного виробництва Юлія Рябець, аспірант каф. хімічної техніки та промислової екології Оксана Гетта, доцент каф. комп’ютерних та радіоелектронних систем контролю і діагностики Юрій Хомяк, доцент каф. технологій пластичних мас і біологічно активних полімерів Володимир Лебедєв, старший викладач каф. електричних апаратів Сергій Вировець, доцент каф. електричних апаратів Олександр Гречко, студенти: Андрій Потривай (каф. передачі електричної енергії), Єлизавета Торпан (каф. технології жирів і продуктів бродіння), Ігор Нагорняк (каф. промислової та біомедичної електроніки), Марина Бережна (каф. органічного синтезу і нанотехнологій), Анастасія Анікєєва (каф. хімічної техніки та промислової екології), представники Центральної приймальної комісії НТУ «ХПІ» — відповідальний секретар ЦПК, доцент каф. органічного синтезу і нанотехнологій Сергій Петров, його заступник доцент каф. хімічної техніки та промислової екології Михайло Васильєв.

Абревіатура STEM розшифровується як «Science, Technology, Engineering and Mathematics» — наука, технологія, інженерія і математика. Ці напрямки лежать в основі цієї методики освіти. При цьому ці дисципліни вивчаються не окремо, як зазвичай, а в комплексі. Велике значення має практичне застосування отриманих знань. Дитина не просто знайомиться з новими напрямками розвитку точних наук і інженерії, а вчиться реалізовувати вивчене на практиці.