Доцент кафедри фізики ХПІ стажувалася в США зі STEM освіти

Популяризатор STEM-освіти в Україні доцент кафедри фізики НТУ «ХПІ» Ксенія Мінакова пройшла стажування в США за міжнародною програмою лідерства «International Visitor Leadership Program» (IVLP). Вона стала єдиним представником від України, і протягом трьох тижнів в складі міжнародної групи відвідувала різні установи науки і освіти в п’яти американських містах. Мета — обмін досвідом, підходами в просуванні та розвитку STEM / STEAM-освіти, а також розширення контактів, культурний обмін.

Для участі в проекті «International Visitor Leadership Program» доцента кафедри фізики ХПІ Ксенію Мінакову номінувало Посольство США в Україні. За підсумками конкурсного відбору вона була обрана в якості представника від України. Інтернаціональна група програми IVLP об’єднала учасників з майже тридцяти країн (Індія, Мексика, Китай, Польща, Португалія, Колумбія, Таїланд, Туреччина, Україна та інші). Це люди з активною життєвою позицією, які займаються просуванням і розвитком STEM / STEAM-освіти в своїх країнах.

Стажування проходило з 5-го по 26 жовтня 2019 року. Воно передбачало насичену програму — відвідування різних установ науки, освіти та інших спільнот, спілкування з їхніми представниками в п’яти американських містах: Вашингтоні, Сіетлі, Цинциннаті, Бостоні та Новому Орлеані.

«Наша поїздка в США стартувала з Вашингтона. Ми побували в навчальному центрі Graduate School USА, прослухали лекцію в Джорджтаунському університеті. Був ряд цікавих зустрічей в Палаті представників США, Комітеті з питань науки, космосу і технологій, в Національній академії наук — з представництвами NASA, Національного інституту стандартів і технологій (NIST), Національного наукового фонду (NSF), Національних академій наук, інженерії та медицини США (NASEM), Агентства з ядерної енергії (NEA). Крім того, побували в Американському інституті наук про Землю (AGI), Смітсонівському центрі наукової освіти (Smithsonian Science Education Center) і поспілкувалися з представниками Американської асоціації жінок університетів (American Association of University Women)», — розповіла доцент кафедри фізики НТУ «ХПІ» Ксенія Мінакова.

У Сіетлі учасники програми IVLP зустрілися зі спільнотою Women’s Leadership Network of T-Mobile, відвідали STEM-табір для дівчат «Girls Rock Math», побували в Музеї мистецтв Сіетла, де дізналися, як організовують шкільні тури з напряму STEAM-освіти (Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics — наука, технології, інженерія, мистецтво і математика) та інших зустрічах.

Наступним пунктом туру по США став Цинциннаті. Тут група IVLP познайомилася з інноваційною компанією «84.51°», яка займається аналізом даних і розробкою маркетингових стратегій, зокрема для компанії Kroger, а також фірм, що займаються упаковкою споживчих товарів по всій території США. Після цього відбувся візит в школу Hughes STEM. «Я вражена відвідуванням середньої школи Hughes STEM. Тут навчаються діти з 7 по 12 клас. Система освіти орієнтована на науку, технології, інженерію і математику (STEM), але при цьому з сильною гуманітарної базою і застосуванням творчих підходів. В основі підготовки — проектне навчання з використанням нових технологій. Школа тісно співпрацює з університетом, щоб регулярно оновлювати навчальні плани, ідеї проектів. Крім того, в ній є виробнича лабораторія. Це — практична освіта. Нам вдалося зустрітися з учнями 12-х класів, які працювали над проектом гоночного еко-автомобіля», — поділилася Ксенія Мінакова

У Бостоні популяризатори STEM-освіти відвідали Університет Сіммонс, а також одну з лабораторій Fab Lab. Ксенія Мінакова розповіла, що був організований ряд зустрічей з представниками наукової та освітньої сфери: «Ми отримали заряд натхнення від спілкування з генеральним директором «Cedilla Therapeutics», видатною вченою і підприємцем Сандрою Глюксман, яка займається інноваціями в галузі біотехнологій, а також очолює некомерційну організацію «Жінки на підприємстві науки і техніки» (WEST). Крім того, відвідали Виконавчий відділ освіти штату Массачусетс, познайомилися з програмою Бостонського університету LERNet, яка спрямована на навчання дівчат IT-технологіям. І, звичайно ж, відбувся візит до Гарвардського університету і Массачусетського технологічного інституту».

Крім основної програми всі учасники могли організувати собі довільну культурну програму.

Довідка:

International Visitor Leadership Program — міжнародна програма, мета якої — надати лідерам і вченим з різних країн можливість зустрітися з американськими колегами, краще познайомитися зі Сполученими Штатами, культурою, людьми.

Учасниками програми IVLP 2019 року стали представники таких країн: Албанія, Вірменія, Бахрейн, Бангладеш, Чилі, Колумбія, Коста-Ріка, Кот-д’Івуар, Кіпр, Гамбія, Грузія, Гренландія, Індія, Йорданія, Мексика, Марокко, Намібія, Непал, Пакистан, Китай, Польща, Португалія, Росія, Руанда, Танзанія, Таїланд, Туреччина, Україна.

Абревіатура STEM розшифровується як «Science, Technology, Engineering and Mathematics» — наука, технологія, інженерія і математика. Такі напрями лежать в основі цієї методики освіти. При цьому ці дисципліни вивчаються не окремо, як зазвичай, а в комплексі. Велике значення має практичне застосування отриманих знань. Дитина не просто знайомиться з новими напрямами розвитку точних наук і інженерії, а вчиться реалізовувати вивчене на практиці.

STEAM (Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics) — об’єднання науки, технологій, інженерії, мистецтва і математики.