Молоді вчені Політеху провели майстер-класи в Краматорську

25 квітня вчені НТУ «ХПІ» провели незвичайні Дні науки у школах м. Краматорська для старшокласників восьми загальноосвітніх шкіл міста та вчителів. За один день більше 2000 слухачів змогли побачити 101 інтерактивний майстер-клас від молодих вчених Політеху.

Викладачі та студенти ХПІ презентували 25-хвилинні програми, які зв’язують теоретичні знання учнів з прикладними технічними рішеннями. Політехніки демонстрували багато наочних матеріалів і діючих моделей, привезених з лабораторій ХПІ. Темами інтерактивних лекцій, майстер-класів та воркшопів були: «Просто про складне. Фокуси науки», «Захоплююча мехатроніка», «Чарівний світ художнього лиття», «Нафта — кров сучасного суспільства», «Як перетворити сонячне світло в електричну енергію?», «Сміття: хто кого?», інші.

Школярі брали безпосередню участь в освітніх майстер-класах: ставили питання, аналізували наукові досліди, застосування законів технічних наук (механіки, хімії, термодинаміки, оптики, ін.), обговорювали вирішення екологічних проблем, питання енергозбереження, перспективи робототехніки, програмування, штучного інтелекту, багато іншого.

Пізніше для викладачів НТУ «ХПІ» була організована екскурсія до музею історії НКМЗ (Новокраматорський машинобудівний завод). Там політехніків познайомили з історією створення та розвитку заводу, унікальними інженерними розробками.

Мета таких зустрічей — популяризація та впровадження концепції STEM-освіти до шкільну програму.

Організатори: Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Управління освіти Краматорської міської ради, ГО «Центр Громадянських ініціатив Зірка Крама», представники шкіл № 1, 3, 4, 9, 18, 22, 23, 32 Краматорська.

Довідка:

Абревіатура STEM розшифровується як «Science, Technology, Engineering and Mathematics» — наука, технологія, інженерія і математика. Це взаємозв’язок і тісний контакт тих областей знань, які дозволяють дитині зрозуміти складний і вкрай цікавий навколишній світ у всьому його різноманітті. Завдяки STEM-підходу діти можуть вникати у логіку явищ, що відбуваються, розуміти їх взаємозв’язок, вивчати світ системно і тим самим виробляти в собі допитливість, інженерний тип мислення, вміння виходити з критичних ситуацій. Це — кардинально новий рівень розвитку дитини.