ХПІ — лідер інновацій в освіті

НТУ «ХПІ» завоював золоту медаль за впровадження дуальної освіти, а також отримав почесне звання «Лідер інновацій в освіті» на масштабній X міжнародній виставці «Інноватика в сучасній освіті».

Виставка проходила 23-25 ​​жовтня в Києві під егідою Міністерства освіти і науки. ХПІ показав свої розробки і досягнення, гості заходу могли ознайомитися з напрямками навчання у виші.

Так, в секції «Інновації в змісті і формах освітньої діяльності» були представлені ​​презентації завідувача кафедрою «Програмної інженерії та інформаційних технологій» професора Михайла Годлевського «Підготовка IT-спеціалістів на основі дуального підходу до освіти» і завідувача кафедрою «Автомобіле- і тракторобудування» професора Вадима Самородова «Дуальна освіта — новий шлях і засіб для формування й розвитку професійної компетенції майбутніх фахівців». У них описана суть дуального підходу, який застосовує ХПІ: теоретична підготовка студентів здійснюється на профільних кафедрах університету, а практична — в рамках робочого процесу на виробництві. Це, зокрема, продиктовано тим, що прогрес у машинобудівній галузі йде настільки швидко, що виші не встигають оновлювати навчальне обладнання (стенди, прилади, технології тощо).

За інформацією Вадима Самородова, вперше в Україні дуальна форма навчання в машинобудуванні застосована на Харківському тракторному заводі. Активну участь у впровадженні дуальної форми навчання взяли: ректор НТУ «ХПІ» професор Євген Сокол, завідувач кафедрою «Програмної інженерії та інформаційних технологій» професор Михайло Годлевський, завідувач кафедрою «Автомобіле- і тракторобудування» професор Вадим Самородов, генеральний директор ВАТ «ХТЗ» Андрій Коваль, технічний директор ВАТ «ХТЗ» Віктор Пивовар, головний конструктор підприємства Дмитро Каптенков, головний інженер проекту Петро Поліщук, доценти кафедри «Автомобіле- і тракторобудування»: Олексій Ребров і Ніна Павлій. За підсумками ефективної діяльності НТУ «ХПІ» в цьому напрямку, виш отримав диплом і золоту медаль «Інноватика в сучасній освіті» в номінації «Впровадження дуальної освіти — новий шлях і спосіб формування й розвитку професійної компетентності майбутніх фахівців». В ході роботи виставки інтерес до дуальної освіти виявляли університети, коледжі, ліцеї, гімназії та загальноосвітні школи з усіх регіонів України. Намічено співробітництво НТУ «ХПІ» з 28 навчальними закладами країни.

Політех на виставці представив не просто свої кращі напрацювання в сфері вищої освіти, а й завоював почесне звання «Лідер інновацій в освіті» (номінація —  «Інновації в підвищенні якості освіти»). Нагороду отримав професор кафедри соціології і політології вишу Ігор Рущенко. НТУ «ХПІ» також був удостоєний окремого диплома «за активну участь і презентацію інноваційних технологій навчання» та подяки, адресованої проректору з наукової роботи вишу Андрію Марченку «за активну роботу та підвищення якості освітнього процесу».

На думку учасників заходу, виставка «Інноватика в сучасній освіті» набуває все більшої авторитетності та масштабності, стає справжнім форумом, на якому відбувається представлення, апробація і обговорення освітніх, наукових, науково-технічних інновацій. Це особливо важливо в умовах реформування загальної та вищої освіти, становлення інклюзивної освіти в Україні.

Довідка: У роботі виставки «Інноватика в сучасній освіті — 2018» взяли участь 545 представників з 25 регіонів України, Чехії, Словаччини, Польщі, США, Болгарії, інших країн. Її супроводжувала насичена тематична програма, що включає конференції, презентації, семінари, майстер-класи, панельні дискусії (всього 68 заходів). Організатор: Міністерство освіти і науки України, Національна академія педагогічних наук України, компанія «Виставковий Світ».

Концепція дуальної освіти спрямована на максимальне зближення студента і роботодавців. В НТУ «ХПІ» проведені зміни в організації навчального процесу в бік підвищення практичної підготовки. Позитивні показники дуальної освіти: організація постійного і взаємовигідного співробітництва університету і роботодавців; залучення кваліфікованого персоналу до педагогічної діяльності (інструктори, викладачі); створення високої мотивації отримання знань і придбання професійних навичок; моніторинг якості надання освітніх послуг у сфері професійної освіти, оновлення освітніх стандартів; високий рівень працевлаштування.