Видавництво вчених Кембриджа опублікувало книгу досліджень ХПІ

В британському академічному видавництві «Cambridge Scholars Publishing» (Ньюкасл-апон-Тайн, Велика Британія) вийшла книга вчених НТУ «Харківський політехнічний інститут». Вона присвячена рентгенівським методам аналізу матеріалів, а саме — ідеї комбінування спірних підходів рентгенівського аналізу: фазового та елементного. Її назва — «Analyzing Materials Using Joint X-ray Fluorescence and Diffraction Spectra» (Аналіз матеріалів з використанням спільних рентгенівських флуоресцентних і дифракційних спектрів). Автори книги — наукові співробітники кафедри фізики металів та напівпровідників НТУ «ХПІ» Ігор Михайлов, Олексій Батурин та Антон Михайлов.

«Книга присвячена аналізу матеріалів — комплексним методам, в яких поєднується рентгенофазовий і рентгенофлуоресцентний аналіз. В цьому і є її новизна, тому що в класичному розумінні ці підходи до аналізу матеріалів є суперечливими — тобто, вимагають протилежних умов зйомки. За допомогою оригінальної системи вторинних випромінювачів нам вдалося розмістити піки дифракції на «порожніх» ділянках спектра флуоресценції. Вперше ця ідея була опублікована в журналі «Питання атомної науки і техніки» (в 2014 р.), а стаття була відзначена в щорічному англійському огляді «2014 Atomic Spectrometry Update — a Review of Advances in X-ray Fluorescence Spectrometry». Робота ж над книгою зайняла майже два роки і в ній знайшли відображення результати роботи не лише нашої лабораторії, а й всієї кафедри за останні 30 років», — розповів один з авторів книги Антон Михайлов.

Книга «Analyzing Materials Using Joint X-ray Fluorescence and Diffraction Spectra» буде корисна фахівцям в галузі фізики твердого тіла, студентам і аспірантам, які поглиблено вивчають цю тематику. Антон Михайлов також зазначив, що ряд статей на цю тему був опублікований і в провідних англійських і американських журналах «X-Ray Science & Technology», «Review of Scientific Instrument», «X-Ray Spectrometry».

Довідка:

Антон Михайлов — кандидат фізико-математичних наук, старший науковий співробітник кафедри фізики металів та напівпровідників НТУ «ХПІ». Галузь наукових інтересів — рентгенівський флуоресцентний аналіз, формування первинного спектра рентгенівських променів, оптимізація рентгенооптичних схем для підвищення чутливості аналізу.

Олексій Батурин — кандидат фізико-математичних наук, старший науковий співробітник кафедри фізики металів та напівпровідників НТУ «ХПІ». Галузь наукових інтересів — прилади та методи рентгенофлуоресцентного аналізу, розробка рентгенооптичних схем для аналізу за загальними спектрами.

Ігор Михайлов — доктор фізико-математичних наук, головний науковий співробітник кафедри фізики металів та напівпровідників НТУ «ХПІ». Останні 30 років очолює рентгенологічну лабораторію кафедри. Галузь наукових інтересів — рентгенівський аналіз складу і структури матеріалів, утворення рентгенівських променів.

Cambridge Scholars Publishing — незалежне академічне видавництво, засноване колишніми викладачами і дослідниками Кембриджського університету. Сьогодні тут виходять публікації оригінальних наукових робіт за широким колом напрямів в чотирьох ключових галузях: гуманітарні та соціальні науки, медичні науки, фізичні науки, науки про життя. Публікації продаються по всьому світу через міжнародні дистриб’юторські компанії, а також купуються академічними бібліотеками.