Віртуальні екскурсії та ігри в доповненій реальності — нові розробки студентів ХПІ

Студенти кафедри комп’ютерної інженерії та програмування НТУ «ХПІ» представили свої мультимедійні розробки. Серед робіт – віртуальні екскурсії, комп’ютерні ігри, візуалізація навчальних корпусів тощо. Для їх реалізації харківські політехніки використовували прості та професійні програми, застосовували свої знання та вміння, менторами були викладачі кафедри. Розробка віртуального контенту — процес складний, проте дає великий простір для творчості, зазначають айтішники ХПІ. Крім того, сприйняття мультимедійної інформації глядачем є актуальним напрямом наукових досліджень у комп’ютерній галузі.

Так, команда третьокурсників – Анастасія Хлєбнікова, Андрій Миглін, Влада Орлова та Олександр Луговий — створила інтерактивну екскурсію кафедрою комп’ютерної інженерії та програмування. Серед елементів їхнього проекту — модель Вечірнього корпусу, реалістичні зображення кількох навчальних лабораторій. «Для візуалізації проектів сьогодні активно застосовують 3D графіку, оскільки сприймати подібні до фотографій зображення набагато легше, ніж складні креслення. Тепер всі охочі зможуть побувати на нашій кафедрі, не виходячи з дому», — зазначили студенти ХПІ.

Четвертокурсник Максим Заєць — автор комп’ютерної гри «Student History». Це платформер (прим. жанр комп’ютерних ігор, де основа ігрового процесу — стрибки по платформах, лазіння по сходах, збирання предметів, необхідних для перемоги або для завершення рівня) з елементами головоломки та міні-ігор, в якому відтворено студентське життя. Абітурієнт або студент може познайомитися з навчальними корпусами харківського Політеху — Вечірнім корпусом, Головним аудиторним корпусом (ГАК), У-1 та У-2, а також їх розташуванням, дізнатися, де викладається та чи інша дисципліна та пройти невеликий тест. «Гра вийшла дуже пізнавальною, яскравою та динамічною. Але в майбутньому я планую додати ще нові механіки: перехід між днями іспитів, кілька міні-ігор, можна буде заробляти ігрову валюту та інше», — поділився планами студент ХПІ Максим Заєць.

Третьокурсник Георгій Гряник розробив кілька AR-ігор із доповненою реальністю, що дає змогу відчути повний ефект присутності. Одна з них — «Card AR», де гравець може керувати персонажами, які пересуваються та взаємодіють між собою. Друга — «Maze AR», де застосовуються закони фізики — лабіринт необхідно обертати таким чином, щоб м’ячик з нього викотився під дією гравітації. «Технологія AR (прим. augmented reality — доповнена реальність) — це великий простір для творчості, що дозволяє накладати цифровий контент, наприклад, зображення, звуки, текст на реальний простір. Проте створення таких ігор — непростий процес. Свої я робив за допомогою багатоплатформного движка Unity3D. Використані концепції та методи створюють інтерактивність та розкривають потенціал не лише технологій AR, а й мобільного геймінгу», — зазначив студент ХПІ Георгій Гряник.

Четвертокурсник Леонід Космін створив візуалізацію «висотки» ХПІ — навчального корпусу У-1. «Важлива частина віртуального продукту — щоб навколишнє середовище вийшло найбільш реалістичним. Для прискорення роботи я не моделював вручну основні об’єкти, а застосував технологію фотометрії — конвертував частину логічно та візуально взаємопов’язаних зображень у об’ємну модель. Аналізуючи отримані зображення, алгоритм відстежував стабільні подібності та утворював хмарні скупчення пікселів. Об’єднуючи їх, відтворювалася відносно точна модель об’єкта та досить реалістичні текстури», — поділився процесом створення студент ХПІ Леонід Космін.

Професор кафедри комп’ютерної інженерії та програмування ХПІ Олена Черних зазначила, що працює зі студентами над цими проектами ще з другого курсу, з вивчення дисципліни комп’ютерної графіки: «Розробляючи такі продукти, вони здобувають безцінний досвід. Ці практичні навички обов’язково знадобляться їм у подальшому працевлаштуванні. Багато наших випускників вже працюють у провідних ІТ компаніях України і будучи успішними фахівцями, надихають студентів молодших курсів на реалізацію різноманітних ідей та створення власних проектів».

У подальших планах студентів — створити 3D-екскурсії по всіх об’єктах ХПІ, зокрема його спорткомплексу, літньому табору у Фігуровці, лижній базі тощо.

Подивитися розробки студентів, а також завантажити ігри та взяти участь у їх обговоренні можна на сайті кафедри: https://web.kpi.kharkov.ua/cep/2022/06/12/rozrobky-studentiv-kafedry-kip/

Довідка:

Кафедра комп’ютерної інженерії та програмування входить до складу Навчально-наукового інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій НТУ «ХПІ». Дізнатись більше: https://web.kpi.kharkov.ua/cep/