STEMCamp for educators в ХПІ: Вчителі стали учнями

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

В НТУ «Харківський політехнічний інститут» завершився осінній сезон інтенсивної школи для вчителів «STEMCamp for educators». Її учасниками стали близько двадцяти команд викладачів природничих наук та їхніх учнів-старшокласників з шести регіонів України (Харківська, Луганська, Донецька, Дніпропетровська, Миколаївська, Одеська області). Протягом п’яти днів вони опановували методи проектної роботи в стилі hands on science в таких напрямах, як електротехніка, екологія, хімія, фізика, енергетика, математика, 3D-моделювання та IT. Крім того, вчителі разом з учнями розробили власні проекти, які представили на закритті «STEMCamp for educators». Ці проекти вони зможуть реалізувати у себе в школах в рамках проведення STEM-уроку.

Учасниками першого сезону інтенсивної школи «STEMCamp for educators» стали вчителі математики, фізики, хімії та інформатики разом зі своїми учнями старших класів. Протягом п’яти днів проекту (28.10 – 01.11) вони пройшли ряд тренінгів — інтерактивні лекції, семінари, лабораторні практикуми, воркшопи, взяли участь в дослідженнях, майстер-класах.

Так, вчитель фізики та математики Харківської школи №143 Наталія Солдатенко поділилася своїми враженнями від участі в «STEMCamp for educators»: «Це, мабуть, кращі курси підвищення кваліфікації в моєму житті. Стільки свіжих ідей, маса емоцій, дуже хороший формат проведення занять. Діти теж дуже задоволені та визначилися в своєму виборі спеціальності для вступу до вишу», — зазначила вона.

На закритті «STEMCamp for educators» команди представили сім власних проектів, які розробили для проведення відкритого STEM-уроку в своїх навчальних закладах. Так, за час осінньої школи вони спроектували електромотор з регулюванням швидкості і зміною напрямку руху, мобільного робота на радіокеруванні, зібрали мальтійський механізм, який перетворює рівномірний обертальний рух в переривчастий, навчилися передавати інформацію на відстані за допомогою лазерного променя, хімічним дослідженням з’ясували, як і за рахунок чого жовтіють листя, а також досліджували якість різних напоїв, з’ясувавши їх шкоду і користь для здоров’я, інше.

Вчитель хімії з селища Красноріченське (Луганська область) Євгенія Дегтяренко разом зі своєю командою працювала над хімічним проектом «Метаморфози в природі». Вона зазначила неоціненний досвід у викладанні та співробітництві, який здобула на заняттях в STEM-школі: «Івенти школи були дуже цікаві і матеріали, які нам надали, методично насичені. Я буду їх використовувати на своїх уроках. Це мені дало розвиток, в першу чергу, як вчителю хімії. Я познайомилася з колегою із Одеси, і ми вчилися разом, в команді, створювати спільний проект. Було дуже цікаво, певною мірою, ми побували учнями. І в результаті створили STEM-уроки, які будемо проводити у себе в школах».

Завершилася інтенсивна школа для вчителів «STEMCamp for educators» науковим челленджем, на якому вчителі та учні змогли відчути себе справжніми винахідниками. За допомогою простих і доступних матеріалів (мікромотора, проводів, світлодіодів і допоміжних речей — лінійки, скріпки, гумки, ножиць, клею, скотча, паперу, та інших) студенти STEMCamp сконструювали генератор електричного струму, який перетворює механічну енергію в електричну.

Крім того, учасники осінньої школи займалися в музейно-освітньому комплексі «Software&Computer Museum», який відкрився на базі НТУ «ХПІ» в серпні 2019 р. Там вони дізналися про історію розвитку комп’ютерної техніки, зіграли в перші комп’ютерні ігри і познайомилися з програмним забезпеченням для вирішення математичних задач «Maple15».

«Наша гімназія бере участь у багатьох STEM-проектах, але цей проект сподобався саме форматом. Я думаю, канікули були корисними для дітей. Завдяки заняттям у цій школі, вони ще раз переконалися в тому, що науки взаємопов’язані. Я, як вчитель, почерпнула для себе те, що теж зроблю такий STEM–урок, проведу вже для своїх учнів і залучу школярів, які представляють разом зі мною гімназію, щоб вони передали свій досвід іншим», — поділилася вчитель інформатики Южноукраїнської гімназії №1 Ірина Патранюк (Миколаївська область).

За словами одного з організаторів STEMCamp for educators доцента кафедри історії науки і техніки НТУ «ХПІ» Сергія Радогуза, планується наступний сезон школи: «Це пілотний проект осінньої школи для вчителів, тому що ми вже не перший рік проводимо подібні освітні івенти для школярів, а викладачів ми запросили вперше. Це унікальний захід, можливо, навіть для всієї України. І, я думаю, цей проект у нас вдався. Тому ми вже плануємо проводити подібний захід взимку».

Більше фото на сторінці прес-служби НТУ “ХПІ” у Facebook.

Довідка:

Проект STEMCamp for educators — серія інтерактивних заходів для вчителів природничих наук (математики, фізики, хімії та інформатики), мета яких — навчання STEM-методикам для роботи зі старшокласниками в школі. Учасники знайомляться з українськими і зарубіжними практиками STEM-освіти, розширюють коло комунікації, реалізують командні STEM-проекти, працюють зі студентами і молодими вченими ХПІ. А школярі, які створять команди з вчителями, зможуть зануритися в студентське життя НТУ «ХПІ», поліпшити розуміння різних технічних спеціальностей, щоб більш усвідомлено підходити до вибору подальшої професії.

Організатори STEMCamp for educators — Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», ГО «Об’єднання молодих вчених НТУ «ХПІ» за підтримки Посольства США в Україні, КЗ Вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради.

Ментори проекту STEMCamp for educators: доцент кафедри промислової та біомедичної електроніки Богдан Стисло, старший викладач кафедри передачі електричної енергії Дмитро Данильченко, доцент кафедри автоматизованих електромеханічних систем Андрій Ткаченко, доцент кафедри механіки суцільних середовищ і опору матеріалів Людмила Розова, аспірант Марія Шаповалова (кафедра динаміки і міцності машин), старший викладач кафедри органічного синтезу і нанотехнологій Валерія Ананєва, доцент кафедри фізики Ксенія Мінакова, зав. кафедри фізичного матеріалознавства для електроніки та геліоенергетики Роман Зайцев, аспірант каф. хімічної техніки та промислової екології Оксана Гетта.

Участь в проекті — безкоштовна. По завершенню навчання всі учасники отримають сертифікати про участь, а вчителі — сертифікати підвищення кваліфікації (0,5 ЄКТС) від КЗ Вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради та НТУ «Харківський політехнічний інститут». Це буде після того, як вчителі нададуть організаторам і менторам звіти про проведення в своїх школах перших особистих STEM- уроків.

Абревіатура STEM розшифровується як «Science, Technology, Engineering and Mathematics» — наука, технологія, інженерія і математика. Такі напрями лежать в основі цієї методики освіти. При цьому ці дисципліни вивчаються не окремо, як зазвичай, а в комплексі. Велике значення має практичне застосування отриманих знань. Дитина не просто знайомиться з новими напрямками розвитку точних наук і інженерії, а вчиться реалізовувати вивчене на практиці.

Офіційна сторінка STEM-школи в Facebook: http://www.facebook.com/STEMcampschool/