ХПІ представив інноваційні педагогічні технології

У НТУ «Харківський політехнічний інститут» відбулася ХІХ Міжнародна школа-семінар «Сучасні педагогічні технології в освіті». Понад 50 провідних фахівців та викладачів харківського Політеху, а також інших освітніх закладів України, Бельгії, Великої Британії, Іспанії, Норвегії, Португалії, США, Туреччини демонстрували учасникам інноваційні підходи викладання. Робота Школи проводилася у форматі воркшопів, STEM-лабораторій, майстер-класів та ін. — загалом близько тридцяти онлайн-івентів. Учасниками стали понад 900-сот викладачів, бібліотекарів, аспірантів та студентів, вчителів загальноосвітніх навчальних закладів, представників громадських об’єднань із п’ятдесяти міст України.

ХІХ міжнародну школу-семінар відкрив ректор НТУ «ХПІ» професор Євген Сокол. У своїй вступній промові він побажав учасникам успішної та ефективної роботи, а також отримати максимум корисних знань. Протягом трьох днів викладачі ХПІ та іноземні спікери презентували учасникам Школи особистий досвід інтеграції інновацій у навчальний процес.

Так, професор ХПІ, доктор педагогічних наук Олександр Романовський представив тему «Лідером ти повинен бути за будь-яких обставин». Про основні тенденції вищої освіти, спровоковані пандемією COVID, було проведено спільний стрим професора ХПІ Олени Горошко із шістьма іноземними експертами з Великої Британії, Іспанії, Норвегії, США та Туреччини. Доцент вишу Богдан Стисло та професор Олена Півень представляли тему «Досвід активізації інженерної творчості в умовах дистанційного навчання». Про запровадження практики міждисциплінарних проєктів в освітньому процесі говорили представники харківського Політеху: доценти Сергій Радогуз, Сергій Петров, Ксенія Мінакова та Юлія Орендарчук. Загалом у процесі міжнародної школи було проведено близько 30 майстерень. Майстер-класи презентували й іноземні спікери: доцент університету міста Віго (Іспанія) Хосе Беніто Васкес Дорріо (Jose Benito Vazquaez Dorrio), Ліліана Маріса де Коста Фернандес (Liliana Marisa de na Costa Fernandes), Португалія, а також Роман Леут (Romane Leute) та Івана Міланович (Ivana Milanovic). Вони ділилися європейськими підходами та технологіями в освіті.

Під час онлайн-заходів Школи слухачі отримували практичні навички та вміння, знайомилися із сучасними педагогічними технологіями, обговорювали форми викладання конкретних дисциплін, а також проблеми, що потребують координації дій освітніх закладів.

За словами організатора Школи, керівника Методичного відділу НТУ «ХПІ» Сергія Радогуза, до стрімів всіх заходів залучалася велика кількість учасників, деякі секції відвідали понад 350 осіб. «Всі педагогічні майстерні та майстер-класи відбулися з великим успіхом, учасники мали можливість у чаті ставити запитання та отримувати на них відповіді. Також ми отримали безліч позитивних відгуків та високі оцінки роботи школи від слухачів. Деякі майстер-класи відвідували цілими кафедрами. Представлені теми учасники характеризували як актуальні та змістовні. Професіоналізм спікерів та створена ними атмосфера івента викликала у багатьох яскраві позитивні емоції», — розповідає Сергій Радогуз.

Після завершення роботи Міжнародної школи-семінару було проведено анонімне опитування серед її учасників, за результатами якого близько 82% респондентів поставили івенту найвищий бал. Організатори отримали понад 300 позитивних відгуків та подяк.

«Висловлюю подяку за організацію Школи-семінару. Я вже кілька років беру участь у ній і щороку цей захід набирає обертів: зростає кількість учасників, рівень організації, актуальність доповідей», — відгук учасниці школи Інни Сасімової.

«Сподобалася ваша ідея залучати до Школи-семінару колег з інших вишів. Думаю, було б доцільно робити так і надалі. Дякуємо за корисний захід, який відвідувала із задоволенням і цікавістю, а не для «галочки»!», — пише Ольга Гоц-Яковлєва.

«Як зазвичай все пройшло на високому рівні. Одне бажання — швидше повернуться до «живого» спілкування. Особливо майстер-класи. Величезне дякую. Участь у школі-семінарі стала традицією нашого колективу», — коментар Тетяни Гордєєвої.

Довідка:

 ХІХ Міжнародна методична школа-семінар «Сучасні педагогічні технології в освіті» відбулася з 2 по 4 лютого 2022 року. У ній взяли участь представники з понад 50 міст України, серед яких: Харків, Київ, Дніпро, Запоріжжя, Кропивницький, Краматорськ, Тернопіль, Чернігів, Одеса, Маріуполь, Миколаїв та ін. Організатори — Методичний відділ НТУ «ХПІ» і кафедра педагогіки та психології управління соціальними системами ім.акад. І.А.Зязюна.

Мета Школи-семінару — підвищення майстерності науково-педагогічних працівників шляхом навчання сучасним технологіям педагогічного процесу, а також обмін досвідом нових підходів до виховання та розвитку особистості.

Абревіатура STEM розшифровується як «Science, Technology, Engineering and Mathematics» — наука, технологія, інженерія та математика. Ці напрями є основою цієї методики освіти. При цьому дисципліни вивчаються не окремо, як зазвичай, а в комплексі. Велике значення має практичне застосування набутих знань. Дитина не просто знайомиться з новими напрямами розвитку точних наук та інженерії, а вчиться реалізовувати вивчене на практиці.

НТУ «ХПІ» активно підтримує та проводить заходи, засновані на підходах STEM-освіти та спрямовані на популяризацію природничих, інженерних та технологічних наук серед дітей та юнацтва.