Старт роботи UNINOVIS в Сорбонні: Історичний крок для ХПІ

Харківські політехніки: проректор Геннадій Хрипунов та керівник Німецького освітнього центру  Денис Мешков взяли участь в урочистій церемонії відкриття масштабного міжнародного проєкту Альянс UNINOVIS. Захід відбувся в університеті Сорбони (Sorbonne Paris Nord Франція) та об’єднав представників 11-ти провідних закладів вищої освіти Європи. Церемонію розпочав Міністр освіти Франції,  також виступили члени Європейської Комісії, представники регіонів та департаментів республіки. Подія стала важливим кроком до створення Європейського університету майбутнього-2030, який об’єднає зусилля для розвитку інноваційної освіти, досліджень та інтеграції суспільства. Нагадаємо, що минулого року НТУ «ХПІ» став єдиним українським ЗВО, який приєднався до Альянсу UNINOVIS.

Урочиста церемонія відкриття «UNINOVIS Alliance»  відбулася в Університеті Сорбонна Париж Норд (Sorbonne Paris Nord) у Франції. За дорученням ректора НТУ «ХПІ» професора Євгена Сокола до делегації Харківського Політеху увійшли проректор з міжнародних відносин професор Геннадій Хрипунов та керівник Німецького освітнього центру доцент Денис Мешков. Захід об’єднав провідні європейські університети одинадцяти країн: Франції, Німеччини, Італії, Іспанії, Литви, Фінляндії, Албанії, Нідерландів, Австрії, Португалії, України. Єдиним представником від нашої країни був Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут».

Масштабну подію розпочав Міністр освіти Франції, виступили також члени Європейської Комісії, представники регіону Іль-де-Франс та департаменту Сена-Сен-Дені. Під час відкриття Альянсу були представлені його довгострокові цілі та стратегічне бачення, включаючи такі ключові аспекти, як: ефективне управління та координація діяльності партнерів; сприяння ідеям lifelong learning (підхід до освіти, який має на увазі безперервне оволодіння новими навичками і знаннями в обраному напрямку); підтримка «зелених» ініціатив і цифрових трансформацій.

Велику зацікавленість учасників заходу викликала доповідь проректора НТУ «ХПІ» професора Геннадія Хрипунова. Він розповів про історію та видатні досягнення Харківського Політеху, розвиток його міжнародної співпраці, у тому числі з університетами  Альянсу UNINOVIS: «Для НТУ «ХПІ» участь у консорціумі провідних університетів Європи – можливість гідно представити досягнення  нашого університету на найвищому рівні, зробити внесок у побудову спільного європейського освітнього та наукового простору. Харківські політехніки пишаються, що стали частиною цієї амбітної ініціативи, спрямованої на вирішення глобальних викликів через інновації та співпрацю».

За словами проректора Геннадія Хрипунова, НТУ «ХПІ» завжди дотримувався принципів міжнародного партнерства, і участь у Альянсі UNINOVIS підтверджує високий рівень довіри до університету європейських колег. Викладачі та науковці ХПІ готові ділитися своїми знаннями і досвідом, розробляти нові підходи у науці та освіті. Проректор відзначив важливість зосередження UNINOVIS Alliance на цифровій трансформації, підтримці «зелених» ініціатив і концепції навчання упродовж життя – аспектах, які повністю відповідають стратегічним цілям НТУ «ХПІ». Він висловив сподівання, що вже невдовзі Харківський Політех долучиться до активної реалізації довгострокових цілей Альянсу. Завдяки НТУ «ХПІ» Україна отримала потужний голос у цьому проєкті, що підтверджує її готовність впроваджувати зміни та працювати задля спільного майбутнього. Презентація проректора Геннадія Хрипунова отримала високу оцінку та щиру підтримку від усіх учасників заходу, які висловили повну солідарність з українськими партнерами.

«Приєднання НТУ «ХПІ» до UNINOVIS Alliance – це історичний крок для нашого університету і всієї України. Подія відкриває нові горизонти для студентів, викладачів і науковців, надаючи їм доступ до передових технологій, інноваційних методів навчання та міжнародних наукових проєктів. Наша мета – зробити Харківський Політех своєрідним мостом між Східною та Західною Європою, де знання, культура та інновації об’єднуються в єдину екосистему», – підкреслив керівник Німецького освітнього центру НТУ «ХПІ» доцент Денис Мешков. За його словами, UNINOVIS є чудовою платформою для співпраці, у якій Харківський Політех зробить свій вагомий внесок у розвиток цифрової трансформації, управління даними та сталого розвитку. Завдяки підтримці європейських партнерів викладачі та науковці ХПІ зможуть розвивати навички нових поколінь, які будуть затребувані у глобальному світі.

Як відзначили учасники заходу, відкриття міжнародного проєкту UNINOVIS Alliance стало важливим кроком до створення Європейського університету майбутнього, який об’єднає зусилля для розвитку інноваційної освіти, досліджень та інтеграції суспільства. Вони висловили впевненість, що активна, плідна спільна робота в Альянсі UNINOVIS стане прикладом для інших університетів світу.

Нагадаємо, що у 2024 році Національний технічний університет «ХПІ» став єдиним українським ЗВО, який приєднався до мсштабного міжнародного проєкту «UNINOVIS Alliance».

 

Довідка:

Урочиста церемонія відкриття Альянсу UNINOVIS відбулася 22 січня 2025 року та об’єднала представників 11-ти провідних закладів вищої освіти Європи: Sorbonne Paris Nord University (Франція); Technical University of Applied Sciences Würzburg-Schweinfurt (Німеччина); University of Campania Luigi Vanvitelli (Казерта, Італія); University of Malaga (Малага, Іспанія);  Kauno Kolegija (Каунас, Литва); University of Applied Sciences (Тампере, Фінляндія); University of Tirana (Тирана, Албанія), The Hague University of Applied Sciences (Гаага, Нідерланди),Interdisciplinary Transformation University of Austria (Лінц, Австрія), Instituto Superior de Saude (Амареш, Португалія),Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» (Україна).

Мета UNINOVIS Альянс – створення і постійне вдосконалення європейського університету, який буде повністю готовий до роботи до 2030 року, що передбачає досягнення трьох основних цілей: стати провідним європейським університетом з використанням, вивченням та управлінням даними у всіх академічних галузях для того, щоб зберегти Європу на передовій цифрових процесів і дозволити європейцям та всьому світу використовувати інтелектуальні інструменти та методи, засновані на даних, створити нові знання за допомогою досліджень і викладання, які пов’язані з європейськими потребами та застосовуються у відповідь на них; побудувати маяк вищої освіти та досліджень, просуваючи сучасну педагогіку та інновації для передачі знань усім спільнотам навколо, з різними освітніми просторами, міждисциплінарними шляхами і з метою сталого розвитку, зайнятості, промислових і економічних перспектив; створити транс’європейський центр для розширення взаємодії між членами Альянсу та європейським суспільством, для зміцнення потенціалу інновацій через різноманітність і багатомовність, для просування європейських цінностей, ідентичності та культури, а також для того, щоб зробити європейські університети щоденним фактом, близьким до всіх.

Проєкт UNINOVIS Альянс базується на трьох основних довгострокових цілях: запропонувати всім європейцям міжгалузеві та транснаціональні багатомовні курси, інноваційні методи навчання, міжнародну діяльність та перебування в галузі науки, культури, спорту та дозвілля, щоб надати новим поколінням навички, найбільш корисні перед викликами глобалізованого світу та зміцнити академічну, наукову та культурну співпрацю в Європі на благо всіх; розвивати дослідження та навчання високого рівня в галузі науки про дані, які вивчаються та застосовуються у всіх дисциплінах, щоб забезпечити Європу необхідними знаннями та навичками, особливо, але не тільки, в контексті цифрової трансформації; використання та технічне, а також людське володіння даними стає все більш важливим, і європейці повинні мати доступ до найкращого навчання в цій галузі, що є результатом найкращих досліджень; створити щільну та постійну європейську мережу між університетами, науковими та культурними установами, державними установами, промисловими, економічними, трудовими асоціаціями та всіма громадянами шляхом поширення даних, їх обробки за допомогою нових аналітичних інструментів, комунікації між учасниками; оптимізувати освіту та дослідження шляхом об’єднання наукових, технічних та професійних компетенцій з людськими, культурними та мовними компетенціями, створюючи нові педагогічні інструменти, щоб кожен міг використовувати університет відповідно до своїх потреб.

Поділитись: