Курсові перетворили на стартапи: як ХПІ змінює підхід до ІТ-освіти

Протягом семестру студенти НТУ «ХПІ» працювали над реальними стартап-проєктами з бізнес-планами, фінансовою звітністю та презентаціями для інвесторів — такий підхід замінив традиційні курсові роботи. Унікальний експеримент був запроваджений доценткою  кафедри мультимедійних та інтернет технологій і систем Ганною Заволодько. Курс «Життєвий цикл веб-розробки», що поєднав  інженерію, дизайн, проєктне мислення  та командну співпрацю, кардинально змінив підхід до навчання–замість вивчення окремих предметів, студенти одразу занурилися в реальні бізнес-процеси.

Завдяки співпраці з українською командою AStime,  двадцять п’ять студентів кафедри мультимедійних та інтернет технологій і систем (МІТС) Навчально-наукового інституту комп’ютерних наук та інформаційних технологій НТУ «ХПІ» отримали доступ до інноваційного модуля фінансового функціоналу, який дозволив їм працювати в умовах, максимально наближених до реальних стартапів.  Вони також  вели облік витрат, симулювали прибутковість проєктів. Кожен студент міг відстежити шлях від першого витраченого долара до прогнозованого прибутку – це навички, які нечасто можна отримати у традиційних курсах програмування.

Ідея та створення курсу «Життєвий цикл веб-розробки»  належить викладачці –доцентці кафедри МІТС Ганні Заволодько, яка його розробила та впровадила на базі українського продукту AStime, а також  пристосувала  до сучасних вимог, інтегрувавши практичні бізнес-кейси та підготовку до пітчингу стартапів. Мета курсу – перетворити традиційні лабораторні роботи на повноцінну розробку цифрових продуктів з фінансуванням та експертизою визначних фахівців ІТ-індустрії за допомогою української модернізованої програми.

Революційним став також підхід до оцінювання. Вперше на кафедрі мультимедійних та інтернет технологій і систем НТУ «ХПІ» запровадили модель експертизи для технічних наук. Журі склали три експерти: випускник ХПІ з багаторічним досвідом розробки ІТ-продуктів Максим Вірченко, представник сучасної ІТ-команди Андрій Петренко та засновник курсу викладачка Ганна Заволодько. Кожен оцінював проєкти незалежно за єдиними критеріями: технічна реалізація, UX/UI-дизайн, інноваційність продукту, командна взаємодія та здатність якісно презентувати свій продукт. Команди, які показали себе найкраще, отримали відзнаки не за оцінки, а за реальні досягнення: технічну досконалість, креативність дизайну, якісне представлення результатів.

Студенти відзначають, що це був колосальний досвід, бо вони не тільки вчилися презентувати та розробляти свої проєкти, а й отримали зворотній зв’язок від практикуючих фахівців цієї індустрії. За словами Ганни Заволодько, цей експеримент може перетворитися у модель для трансформації технічної освіти України, надаючи шлях практично-орієнтованої підготовки майбутніх ІТ-підприємців, що стане актуальним та великим кроком у відновлення нашої держави.

Довідка:

AStime програмне забезпечення для відстеження часу, яке допомагає компаніям слідкувати за тим, скільки часу їхні співробітники працюють. Воно дозволяє додавати клієнтів, а також надає їм можливість переглядати витрачений час на конкретні проекти та співробітників. 

Поділитись: