Нові рекорди семінару із сучасних педтехнологій в ХПІ

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Національний технічний університет «ХПІ» став організатором XVIII Міжнародної методичної школи-семінару «Сучасні педагогічні технології в освіті». Вперше цього року захід проходив онлайн із використанням корпоративної системи комунікації НТУ «ХПІ» Office 365. Це дозволило залучити до участі більше тисячі педагогів із 73-х населених пунктів України. Для них, в ході школи-семінару, вчені ХПІ провели серію педагогічних майстерень і майстер-класів. Також працювали секції STEM-лабораторій, дві з яких провели фахівці з Чехії та Великої Британії. Кожен семінар відвідували від сорока п’яти до трьохсот слухачів. Це максимальна кількість за всю історію діяльності «школи».

Протягом трьох днів провідні вчені Харківського Політеху ділилися з учасниками заходу своїми знаннями та досвідом застосування сучасних педагогічних технологій в освіті, новими підходами до виховання та розвитку особистості, а також розповідали про сучасні вимоги до професійної діяльності педагога вищої школи. Робота школи-семінару проходила в формі майстер-класів, педагогічних майстерень з різних напрямів, ділових ігор, тренінгів, дискусій, лекцій, презентацій, STEM-лабораторій.

Значний внесок у роботу школи-семінару зробила кафедра педагогіки та психології управління соціальними системами ім. академіка А. Зязюна НТУ «ХПІ». Її викладачі презентували цілу серію педагогічних майстерень і майстер-класів, протягом яких розкрили загальну структуру професійної діяльності педагога вищої школи та сучасні вимоги до неї. Також фахівці кафедри надали можливість обмінятися досвідом щодо шляхів подолання проблем впровадження інновацій у навчальний процес.

Так, вчені ХПІ провели наступні майстер-класи: «Вплив соціальних медіа на освіту або освіту 3.0?» (проф. Олена Горошко); «Digital-інстументи в освітньому процесі» (доц. Євгенія Шишкіна, доц. Світлана Телуха); «Прийоми коучингу у викладанні» (доц. Анастасія Книш); «Залучення роботодавців та професіоналів-практиків до навчального процесу та розвитку освітніх програм» (проф. Тарас Данько, доц. Олена Решетняк) та ін.

Для слухачів педагогічних майстерень завідувач кафедри педагогіки та психології управління соціальними системами ім. Івана Зязюна ХПІ, професор Олександр Романовський представив тему «Тільки харизматичний лідер може подолати виклики сучасного світу. Що потрібно робити?». Директор науково-технічної бібліотеки НТУ «ХПІ» Лариса Семененко та її заступник Оксана Побережна розповіли педагогам-учасникам про універсальні та проблемно-орієнтовані інформаційні та повнотекстові ресурси, пошуково-аналітичні платформи, що містять інформацію про наукові публікації, дослідницькі статті, гранти, патенти. Професор Олена Півень презентувала методи активізації інженерної творчості в умовах дистанційного навчання і т.д.

За словами керівника методичного відділу ХПІ Сергія Радогуза, семінари зі STEM-освіти в рамках школи-семінару провели в перший раз лише минулого року. І вони відразу ж отримали позитивні відгуки педагогів-учасників. Цього року STEM-лабораторії значно розширили. Їх спікерами були не лише викладачі НТУ «ХПІ», а й провідні європейські фахівці з цього напряму — Деніз Балмер (Denise Balmer) з Університетського коледжу Лондона (Велика Британія), доценти: Дана Мандікова і Зденек Дрозд (Dana Mandíková, Zdeněk Drozd) з Карлова університету (Чехія). Вони поділилися своїм досвідом та надали практичні рекомендації щодо застосування методології навчання, яка може стати в нагоді працівникам освіти будь-якого рівня від молодшої школи до вищих навчальних закладів.

«Всі педагогічні майстерні та майстер-класи пройшли з великим успіхом, учасники мали можливість в чаті поставити питання й отримувати на них відповіді. Особливістю XVIII Міжнародної методичної школи-семінару стало проведення деяких майстерень англійською мовою, зважаючи на участь іноземних педагогів», — розповідає завідувач кафедри педагогіки та психології управління соціальними системами ім. Івана Зязюна ХПІ, професор Олександр Романовський.

За підсумками роботи педагогічної школи, методичний відділ НТУ «ХПІ» планує видати збірник праць.

Довідка:

XVIII Міжнародна методична школа-семінар «Сучасні педагогічні технології в освіті» проходила з 27 по 29 січня.

НТУ «ХПІ» активно підтримує і проводить заходи, що засновані на підходах STEM-освіти та спрямовані на популяризацію природничих, інженерних і технологічних наук серед дітей та юнацтва.

Абревіатура STEM розшифровується як «Science, Technology, Engineering and Mathematics» — наука, технологія, інженерія і математика. Ці напрями лежать в основі цієї методики освіти. При цьому ці дисципліни вивчаються не окремо, як зазвичай, а в комплексі. Велике значення має практичне застосування отриманих знань. Дитина не просто знайомиться з новими напрямами розвитку точних наук та інженерії, а вчиться реалізовувати вивчене на практиці.