ХПІ — про організацію якісного навчання в умовах карантину

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Обласна серпнева педагогічна конференція «Освіта Харківщини: виклики сьогодення та завдання з організації якісного освітнього процесу в 2020/2021 навчальному році» днями відбулася в Харкові. Вона пройшла в офлайн і онлайн форматах. Захід об’єднав освітянську громадськість Харківського регіону: вчителів, викладачів, директорів шкіл, технікумів, ректорів вишів. Учасники обговорювали, як організувати якісний процес навчання у новому навчальному році в умовах пандемії Covid-19 і карантинних обмежень. У своєму онлайн виступі на конференції в.о. ректора НТУ «ХПІ» Євген Сокол розповів про світові тенденції розвитку дистанційної освіти та досвід подібного навчання у харківському Політеху. Захід пройшов за участю голови Харківської облдержадміністрації Олексія Кучера.

В.о. ректора НТУ «ХПІ» Євген Сокол акцентував увагу на тому, що сьогодні в умовах карантину через пандемію Covid-19 розвиток дистанційного навчання є дуже важливим питанням. Однак використання лише онлайн платформ — не є рішенням і вимагає комплексних підходів. «Наш карантин сьогодні дав можливість використовувати всі можливі засоби, які тільки є — і ZOOM, і Office 365, і Skype, та інші, які, на жаль, не є фактично засобами дистанційного навчання. В нього повинні закладатися всі найсучасніші технології — це і peer-to-peer, і гейміфікація, і проектне навчання. А головне — дистанційна освіта має бути на класичних платформах LMS (Learning management system), які дають можливість сформувати програми дистанційного навчання відповідно до тих цілей, які повинні бути досягнуті».

Навесні 2020 року, в період впровадженого всеукраїнського карантину, заняття в НТУ «ХПІ» проходили у дистанційному форматі. Зокрема, своїм досвідом проведення онлайн-занять поділилися викладачі кількох кафедр Харківського Політеху. На кафедрі промислової та біомедичної електроніки ХПІ в режимі «онлайн» проводили не лише лекції та семінари, а й лабораторні роботи. А зроблені за час карантину напрацювання, викладачі планують в майбутньому використовувати як засіб гейміфікації навчального процесу. Співробітники кафедри фізики ХПІ окрім доступних соціальних мереж і онлайн-програм використовували комп’ютерний лабораторний практикум, який створено на кафедрі. На цій платформі студенти виконували віртуальні лабораторні роботи з різних тем, перебуваючи вдома і використовуючи свої комп’ютери, а також проходили тестування. Викладачі кафедри динаміки і міцності машин ХПІ також організовували дистанційне навчання не тільки використовуючи онлайн-програми, зокрема Zoom, а й додаткове устаткування, яке знаходилося в навчальній аудиторії вишу. Головним завданням було, щоб студенти бачили, що написано на дошці, підтримували діалог і конспектували матеріал.

Харківську обласну педагогічну конференцію можна переглянути за посиланням.

Фото – з сайту Харківської облдержадміністрації.

Довідка:

Серпнева конференція відкрила педагогічний тиждень, в рамках якого в усіх навчальних закладах області проходять педагогічні конференції та засідання педради. Серед тем для обговорення — організація змішаного навчання школярів і студентів, а також те, які платформи і технології дистанційної освіти є найбільш ефективними.

LMS (Learning management system) — платформа для онлайн навчання, на якій можна створити єдину базу електронних курсів і навчальних матеріалів. Створена система дозволяє зберігати матеріали і управляти доступом до них слухачів, а також допомагає оцінити результати.