Студент ХПІ розробив стартап для спрощеної логістики вантажів

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Команда кафедри підйомно-транспортних машин і обладнання НТУ «ХПІ» працює над стартапом з оптимізації ідентифікації вантажу на складі за допомогою RFID-технології (радіочастотної ідентифікації). Створений метод передбачає не лише застосування різних зчитувачів, а й «вписування» цієї операції в стратегію управління рухом на складі, організацію логістики підприємства та інтегрування цих процесів з електронною базою даних.

Автор стартапу — студент кафедри підйомно-транспортних машин і обладнання НТУ «ХПІ» Володимир Алєксєєв, який у 2020 році захистив з цієї теми бакалаврський дипломний проект. Разом з ним над стартапом працюють: його науковий керівник, завідувач кафедри Валентин Коваленко, а також студенти молодших курсів Олексій Зуб, Євгеній Демченко, Володимир Сидоренко.

За словами розробників проекту, сьогодні існують різні технології відслідковування та ідентифікації вантажів, однак цей процес й досі потребує значних витрат часу і ручної роботи. «Це, як черга на касі магазину, яка виникає через необхідність сканувати штрих-код кожного з десятка придбаних товарів. Аналогічні процеси відбуваються на складах, коли вантажі надходять, відправляються або потребують сортування. Вирішення питання — варіант, коли «покупцеві» не потрібно буде зупинятися біля каси, а просто пройти крізь рамку: система ідентифікації буде зчитувати за допомогою радіосигналу дані товарів, здійснювати транзакції у базі даних обліку продукції магазину і, можливо, автоматично проводити списання коштів за покупки. Аналогічним способом можна проводити облік руху не лише вантажів, але й транспорту», — розповів учасник команди, завідувач кафедри підйомно-транспортних машин і обладнання НТУ «ХПІ» Валентин Коваленко.

Технологія, яку використовував для стартапу Володимир Алєксєєв, не нова, проте дотепер її не застосовували у повноцінному форматі через низку технічних обмежень. Щоб до кінця реалізувати ефективну систему ідентифікації вантажу, необхідно розуміти технічні характеристики безконтактних носіїв інформації, зчитувачів, умов і обмежень за яких вони працюють, а також вписати цей процес у стратегію управління рухом на складі або виробництві, організувати внутрішні логістичні процеси підприємства, інтегрувати все це з електронною базою даних і системою автоматичного управління складом.

Крім того, для розробки цього стартапу, на кафедрі підйомно-транспортних машин і обладнання ХПІ створено макет складу, на якому можна змоделювати процеси руху, а також ідентифікації вантажу і транспорту.

Зазначимо, що команда є учасником третього сезону освітньо-стипендіальної програми CIG R&D Lab, яка реалізується в ХПІ в рамках співпраці вишу з Chernovetskyi Investment Group.

Довідка:

RFID (англ. Radio Frequency IDentification, радіочастотна ідентифікація) — спосіб автоматичної ідентифікації об’єктів, в якому за допомогою радіосигналів зчитуються або записуються дані, що зберігаються в так званих транспондерах, або RFID-мітках. Будь-яка RFID-система складається з пристрою, що зчитує (зчитувач, рідер або інтеррогатор) і транспондера (він же RFID-мітка, іноді також застосовується термін RFID-тег).