Викладачі НТУ «ХПІ» влаштували наукове шоу для школярів Харківського наукового ліцею-інтернату «Обдарованість». За допомогою STEM-підходу науковці харківського Політеху продемонстрували реальне застосування знань з фізики, хімії, програмування та інших предметів для створення чогось нового. Учні поринули у чарівний світ природничих наук, робототехніки, віртуальної та доповненої реальності, ознайомилися з новими технічними спеціальностями університету. Інтерактивні лекції, лабораторно-експериментальні досліди і майстер-класи від вчених ХПІ відбулися у цифровому освітньому центрі (DLC проєкт «СпівДія заради дітей») ліцею.
Досліди і майстер-класи STEM в ліцеї “Обдарованість” провели науковці шести кафедр Національного технічного університету «ХПІ»: від технології переробки нафти до комп’ютерної інженерії та програмування. Були представлені такі локації: «Хімія», «Екологія», «Фізика», «Робототехніка», «Програмування» та «Профорієнтація».
Так, викладачі кафедри технології переробки нафти, газу та твердого палива Навчально-наукового інституту хімічних технологій та інженерії ХПІ доцентка Альона Тульська і Тетяна Токайчук провели цікаві досліди з хімії, а доцентка кафедри хімічної техніки та промислової екології Навчально-наукового інституту механічної інженерії та транспорту ХПІ Тетяна Тихомирова – з екології. Пізнавальними були також заняття в ігровій формі з фізики, які організували завідувач кафедри комп’ютерних та радіоелектронних систем контролю і діагностики Навчально-наукового інституту компʼютерного моделювання, прикладної фізики та математики ХПІ доцент Юрій Хомяк та доцентка Лілія Зайцева.
Із захопленням діти слухали розповідь про робототехніку завідувача кафедри автоматизованих електромеханічних систем Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки ХПІ Богдана Воробйова та студента 6-го курсу Артема Ковальова. На всі питання тих, хто цікавиться програмуванням, дали вичерпні кваліфіковані відповіді професор Олена Черних та асистент Георгій Гряник з кафедри комп’ютерної інженерії та програмування Навчально-наукового інституту компʼютерних наук та інформаційних технологій ХПІ.
В свою чергу, ментор локації «Профорієнтація», старший викладач кафедри ливарного виробництва Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту ХПІ Юлія Петрова запросила всіх бажаючих вступати до ХПІ, розповіла про спеціальності та напрямки підготовки майбутніх спеціалістів.
«Це був цікавий досвід, який позитивно змінив наш погляд на науку та технології. Кожна локація була унікальною та надала нам можливість доторкнутися до захоплюючого світу науки. Локація фізики зачарувала нас дивовижними експериментами. Покази з демонстрацією фізичних законів та явищ були неймовірними! Як сказали нам викладачі: «Якщо не знати фізику, то все це може здаватись магією». В зоні хімії ми відкрили для себе дивовижний світ цієї науки та все, що її охоплює. Локація екології була пізнавальна тим, що ми змогли перевірити продукти, які споживаємо, на наявність нітратів. Робототехніка та програмування вразили нас сучасними технологіями та інноваціями. Ми побачили, що вміють робити роботи та побували у віртуальній реальності в іграх, розроблених викладачами і студентами харківського Політеху. Локація профорієнтації надала нам цінний інсайт щодо можливих кар’єрних шляхів у сфері науки та технологій. Це була дуже корисна інформація для нашого майбутнього вибору у навчанні та професійному розвитку. Загалом, це наукове шоу посприяло більшій зацікавленості в науці та технологіях, надихаючи на подальші вивчення та дослідження цих захоплюючих галузей», – поділилися своїми враженнями учасники локацій.
Наукове шоу у Харківському науковому ліцеї-інтернаті «Обдарованість» було організовано 11 жовтня 2023р. Радою молодих вчених НТУ «ХПІ» та його головою – заступником відповідального секретаря Центральної приймальної комісії, доцентом кафедри передачі електричної енергії Дмитром Данильченком.
Більше світлин з події – на сторінці Facebook.
Довідка:
Абревіатура STEM розшифровується як «Science, Technology, Engineering and Mathematics» — наука, технологія, інженерія та математика. Ці напрями є основою цієї методики освіти. При цьому ці дисципліни вивчаються не окремо, як зазвичай, а в комплексі. Велике значення має практичне застосування здобутих знань. Дитина не просто знайомиться з новими напрямами розвитку точних наук та інженерії, а навчається реалізовувати вивчене на практиці.
Концепт проєкту «СпівДія заради дітей» полягає у створенні безпечного простору, де дитина отримує психоемоційну підтримку через програму неформальної освіти, творчі заняття, рухливу та пізнавальну діяльність, ігри, квести, активну взаємодію з іншими дітьми та дорослими. Педагоги та психологи приїздять у локації, де мешкають сім’ї переселенців (гуртожитки, прихистки, шелтери, тимчасові поселення, школи), і проводять заняття у дружній атмосфері довіри та розуміння вікових потреб дитини. Проєкт реалізується командою благодійного фонду «СпівДія» за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні та за кошти Глобального партнерства в галузі освіти (GPE). Цифрові освітні центри (DLC) – це простори, які обладнані усім необхідним для дистанційного навчання, надолуження знань та психоемоційної підтримки дітей. Кожен простір має вчителів та менторів, які готові допомогти організувати роботу.