Про кафедру
Кафедра педагогіки та психології управління соціальними системами ім. акад. І.А. Зязюна була створена з метою удосконалення навчально-виховного процесу та розвитку в університеті психолого-педагогічного спрямування навчальної та науково-дослідної роботи на підставі рішення Вченої ради Харківського державного політехнічного університету (нині Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут») від 04 лютого 2000р., протокол №1 та за погодженням з Міністерством освіти України (наказ від 15 лютого 2000 р №46-І). Вона стала першою і єдиною в Україні кафедрою з такою чіткою цільовою спрямованістю. Кафедру очолює лауреат Державної премії України, член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, професор А.Г.Романовскій, відомий фахівець в Україні з проблем лідерства, педагогіки вищої школи, філософії та психології управління соціальними системами. З 2001 року на кафедрі функціонує аспірантура за спеціальністю 13.00.04 – «Теорія і методика професійної освіти» (з 1 вересня 2016 спеціальність «Освітні, педагогічні науки»). На нашій кафедрі за весь час її існування захистилося 37 осіб. Чотири докторські дисертації: 2 – з педагогіки, 1 – з психології і 1 – з державного управління. Тридцять три кандидатських, з них 26 – з педагогіки (24 – по спец. 13.00.04, 2 – по спец. 13.00.07 – теорія і методика виховання); 6 – по психології (1 – по спец. 19.00.03 – психологія праці, інженерна психологія, 5 – по спец. 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія); 1 – з технічних наук (05.17.08 – процеси та обладнання хімічної технології). На кафедрі працюють: 7 професорів, 4 доктори наук, 19 кандидатів наук, 12 доцентів. Кафедра регулярно проводить міжнародні конференції з актуальних проблем філософії освіти і педагогіки вищої школи. Кафедра є чинним партнером Університету соціальної психології і гуманітарних наук (SWPS), що дозволяє студентам вчитися в Польщі за програмою подвійного диплому.
Науковi напрями
Основними науковими напрямами кафедри є:
- Розвиток лідерських якостей у студентів закладів вищої освіти та працівників підприємств і організацій;
- Педагогічне лідерство;
- Дослідження проблем формування гуманітарно-технічної еліти;
- Психолого-педагогічні проблеми організації управлінської підготовки у ВЗО;
- Гуманізація і гуманітаризація вищої технічної освіти.
Спеціальність, освітня програма
- Адміністративний менеджмент
- Педагогіка вищої школи
- Психологія