Міжкультурна комунікація та іноземна мова

Сергеєва Тетяна Вікторівна Завiдувач кафедри

Сергеєва Тетяна Вікторівна


Сайт кафедри

Про кафедру

Кафедру засновано 2 лютого 2004 року. Першим керівником кафедри стала   доктор соціологічних наук професор Горошко О.І., яка у 2015 році відкрила магістратуру за спеціальністю 061 «Журналістика», спеціалізація 061-1 «Медіа-комунікації», і відтоді відбулося 6 випусків.

З 2022 року кафедру очолює доктор психологічних наук професор Сергеєва Т.В., яка є засновницею наукової школи Еко-Гуманістичного Розвитку.

Кафедра обрала інноваційний напрям наукових досліджень. Оригінальний науково-обґрунтований підхід був втілений у інноваційній технології управління процесом когнітивного та особистісного розвитку студентів безпосередньо в процесі засвоєння навчального предмету. Він дозволив інтегрувати навчально-виховний процес безпосередньо у процес вирішення мовних завдань на кожному занятті. Іноземна мова як навчальний предмет отримала глибинне розуміння своєї сутності, як ідеального та унікального розвиваючого середовища, оскільки безперервний зв’язок мови та мислення дозволяє в процесі цілеспрямованого розвитку мовної компетентності одночасно розвивати когнітивні-комунікативні-регулятивні функції свідомості студента. Важко знайти дисципліну, яка могла б зрівнятися вагою за критерієм розвивального потенціалу з іноземною мовою. Розвиток критичного мислення, соціального и емоційного інтелекту, оперативна інформація про наукові та професійні інновації, безпосередні контакти із закордонними колегами, написання статей та участь у конференціях високого рівня – все це можна отримати виключно завдяки мовній компетентності. Культура-інтелект-комунікація – це царина «іноземної мови» як дисципліни.

Науковi напрями

Науковий напрям дозволив кафедрі змінити стратегічний курс на якісну перебудову навчального процесу з розвитку мовленнєвої компетентності на основі науково обґрунтованих універсальних механізмів роботи пам’яті та мислення, втілених в інноваційній технології синергетичної взаємодії  символічного-генеративного-загального інтелекту. Інновації здійснюються без втрати розвивального потенціалу традиційних освітніх курсів, що перевірені часом і довели свою ефективність. Системоутворюючою сутністю стала взаємодія студент-середовище (природне/соціальне/учбове/реальне/віртуальне), що розвиває особистість. Всі дії виводяться з цієї сутності у форматі завдань, результатом рішення яких стає взаєморозвиток як людини, так і середовища.

Кафедра має високий науковий потенціал, з 20 співробітників 1 доктор наук, 10 кандидатів наук, з них 2 професори та 9 доцентів. МКІМ співпрацює з 8 інститутами та аспірантурою, викладає професійно орієнтовану іноземну мову за 43 спеціальностями для всіх трьох рівнів освіти (97 силабусів). Таке різноманіття можливе завдяки технологіям, що експоненційно розвиваються, створюючи безпрецедентні за швидкістю, масштабуванням, обсягом, та впливом можливості, а розуміння глибинних механізмів розвитку людської пам’яті та мислення забезпечують ефективність та стійкість процесу розвитку студентів.

Кафедра проводить 2 міжнародні наукові конференції на рік: для аспірантів «Інноваційна модель дослідження, що спрямоване на інтеграцію України в Європейський науковий простір» та Міжнародна науково-методична конференція «Розвиток особистості студента в контексті нової Європейської парадигми».

За результатами досліджень за темами – науково-професійна і міжкультурна комунікація; сучасні методи викладання професійно-орієнтованої іноземної мови; особливості викладання дисциплін комунікативного циклу; дистанційне навчання; Інтернет-комунікації – викладачі публікують статті в наукових журналах (Scopus та Web of Science), виступають на міжнародних конференціях, готують студентів та аспірантів до виступів на конференціях та  опублікування своїх досліджень.

У межах досліджень кафедри діє студентський науковий гурток «Міжкультурна комунікація та іноземна мова в сучасному світі», що складається з 13 студентських проблемних груп.

Завдяки науковим досягненням міжнародного рівня кафедра активно співпрацює з Європейськими провідними вишами, серед яких Кінгз Коледж Кембриджського університету. Навчальний інтерактивний курс кафедри з підготовки до іспиту на рівні  В2 за програмою Cambridge English-First офіційно визнаний і успішно апробований на 90 здобувачах, що отримали сертифікат і власний кабінет у кембриджській системі. МКІМ є офіційною філією Лондонського університету. Її мережа співробітництва охоплює 43 Європейські університети, організації та професійні фундацій як результат розробки і виконання 8 міжнародних проєктів за схемами програм TEMPUS, ERASMUS MUNDUS, ERASMUS+, HORIZON. Тільки за останні три роки кафедра підготувала заявки на 7 проєктів за програмами HORIZON, ERASMUS+  і MSCA4UA.

Наукові напрями кафедри,  обумовлені актуальними потребами навчального процесу:

  1. Інноваційні освітні технології на основі штучного інтелекту
    • Інноваційні структурно-змістовні моделі, як основа управління-вимірювання-масштабування е-курсів з інтегрованим штучним інтелектом;
    • Когнітивно-особистісний розвиток студентів як агентів змін на основі Еко-Гуманістичної Технології в синергії символічним-генеративним інтелектом;
    • Співтворчість інноваційних рішень на основі технології мультиагентної – мульти-секторальної – мультидисциплінарної синергетичної взаємодії;
    • Інтеграція віртуальних лабораторій та мікро-курсів у розвиваюче середовище на базі інноваційної технології командної мультидисциплінарної проектної роботи;
    • Інноваційний інтерактивний   е-комплекс розвитку мовленнєвої компетентності на експериментальній базі сертифікованого міжнародного центру підготовки до іспиту на рівень В2 за версією Cambridge English: First – FCE.

 

  1. Створення розвивального середовища в е-навчанні:
    • Е-навчання, як синергійна взаємодія тріади «студент-тьютор-освітнє середовище»;
    • У-профіль випускника – стратегічне орієнтування студент-центрованого е-навчання;
    • Інтерактивність, як базова умова ефективного е-навчального середовища;
    • Метакогнітивний підхід, як засіб подолання невизначеності;
    • Предметні дії, як фундаментальна основа е-навчання;
    • Персоналізація е-навчання – вибір на основі рефлексії смислів і досвіду;
    • Зворотній зв’язок і самооцінка, як умови якості саморозвитку в е-навчанні;
    • Е-технології автоматизації знань, як умови трансформації теорії в практику;
    • Створення розвивального е-середовища мультидисциплінарними командами.

 

  1. Комплексний розвиток особистості студента в межах е-навчання
    • Розвиток метакогнітивної здатності до саморозвитку в межах е-навчання, як умова виживання в нестійкому динамічному суспільстві;
    • Розвиток критичного мислення в межах е-навчання, як умова розвитку ефективності прийняття і реалізації рішень;
    • Розвиток соціального і емоційного інтелекту в умовах невизначеності і стресу в межах е-навчання з метою досягнення соціально-комунікативної ефективності;
    • Розвиток ефективного розділеного лідерства та командної роботи в межах е-навчання, як умова успішної роботи в організації;
    • Розвиток здатності працювати в стресовій ситуації в межах е-курсів підготовки до випробувань різного рівня складності.

Місія та стратегія. У кафедри існує бачення своєї місії – «гідних учнів виховують гідні вчителі», які самі безперервно навчаються, бо хто стоїть на місці в епоху змін, той рухається назад. Викладачі стають провідниками передових ідей, що за допомогою методології і викладацької майстерності цілеспрямовано формують студентів в умовах невизначеності як агентів позитивних змін. Студент центроване навчання орієнтується на кінцеву стратегічну мету, що відображається у збалансованому профілі випускника майбутнього як професійно-соціально-емоційно компетентного, проактивного-морального-гармонійного, глобально мислячого та локально діючого агенту сталого розвитку суспільства та суб’єкта саморозвитку.

Кафедра впевнено дивиться у майбутнє, оскільки відкрита новому, активно використовує досвід міждисциплінарних зв’язків і міжнародного співробітництва, прагне розвиватися не тільки в темпі розвитку суспільства, а й на випередження, для того, щоб впливати на процеси і робити наш світ кращім

Поділитись: