ХПІ об’єднав популяризаторів науки з 15-ти країн світу

2-6 вересня, вперше в Україні на базі НТУ «Харківський політехнічний інститут» пройшла XVI щорічна міжнародна конференція з практичної науки «HSCI`2019» (Hands-on Science). Вона об’єднала педагогів, методистів, популяризаторів науки, студентів із близько 15-ти країн світу (США, Португалія, Велика Британія, Іспанія, Японія, Чехія, Індія, Україна, та ін.). Серед хедлайнерів конференції — фахівці в галузі STEM-освіти світового рівня. Учасники відвідали понад 20 інтерактивних презентацій, майстер-класів, демонстрацій експериментів за різними напрямами, брали участь в дискусіях, обмінювалися досвідом в сфері популяризації інженерних та природничих наук.

Міжнародна конференція HSCI`2019 стартувала 2 вересня на базі НТУ «ХПІ». Урочиста церемонія відкриття відбулася за участю ректора вишу Євгена Сокола, директора департаменту науки і освіти Харківської облдержадміністрації (ХОДА) Лариси Карпової, президента співтовариства Hands-on Science Network Мануеля Філіпа Кости, організаторів конференції, учасників з різних країн.

«Для мене велика честь і радість вітати в нашому університеті учасників XVI міжнародної конференції з практичної науки «Hands-on Science». Ми пишаємося, що саме ХПІ вперше в Україні прийняв цей міжнародний форум, який об’єднав представників США, Великої Британії, України, Чехії, Японії, Португалії. Я гордий, що тут присутні вчені НТУ «ХПІ» та вчителі з усіх куточків України, яким небайдуже майбутнє нашої країни: вони популяризують серед школярів інженерну освіту, природничі науки за допомогою технологій STEM. Це допоможе мотивувати учнів у вивченні фізики, хімії, інших інженерних спеціальностей, інтерес до яких сьогодні потрібно підвищувати. Ми повинні довести нашим дітям, що природничі науки — це майбутнє», — сказав ректор ХПІ професор Євген Сокол.

Директор департаменту науки і освіти ХОДА Лариса Карпова відзначила, що такий захід є важливим і почесним для Харківського регіону. Тут учасники можуть не лише обмінюватися новими педагогічними технологіями, досвідом в сфері популяризації інженерних та природничих наук, а й розвивати міжнародні контакти.

Локаціями для HSCI`2019 стали аудиторії вишу, а також креативні простори ХПІ: Scientific Underground, Арсенал Ідей Україна / Простір ідей: Science&Museums. Тут протягом тижня представники сфери освіти, популяризатори науки, а також студенти розкривали для себе «Інноваційну освіту в науці та техніці» — тему конференції 2019 року. Вона охопила ряд напрямів: фізика, хімія, географія, біологія, екологія, математика, та інші. Це були не просто майстер-класи та демонстрації дослідів, а обмін напрацюваннями в сфері STEM-освіти, популяризації технічних напрямів, природничих наук. Всього за тиждень було організовано понад 20 різноманітних інтерактивних зустрічей. Ось лише деякі з них — воркшопи «Nanotechnology, bionics and scientoonics: a new hope to change the world», «An Edible periodic table», «Discovering Light. Interference and diffraction. & 3D Images and Holography», «20 000 Leagues Under the Sea», лекції з демонстраціями «Basic in Electricity Kit (made with waste materials)», «May the (Electromagnetic) Force Be with You». Відзначимо, що викладачі НТУ «ХПІ» були не лише в числі організаторів конференції, а й її хедлайнерами. Вони поділилися досвідом реалізації проекту для школярів «STEMCamp School НТУ «ХПІ», поєднання інклюзивних та STEM-підходів в освіті, розвитку студентських наукових клубів. А учасники студентського наукового об’єднання «ELECTROLIUM» підготували майстер-класи та експерименти, що охопили сфери енергетики, фізики, екології.

«Організація форуму чудова! На конференції у мене виникли нові ідеї, які обов’язково використаю у своїй педагогічній роботі. Це прекрасний майданчик для обміну досвідом, напрацюваннями, знаннями. Тут я зустріла багато однодумців, викладачів і вчителів, які намагаються залучати школярів до наукової діяльності. Дітей необхідно зацікавлювати, захоплювати, доступно пояснювати їм необхідну інформацію. Я представляю невелику фірму, яка співпрацює зі школами у Великій Британії. Ми влаштовуємо для школярів воркшопи («робочі майстерні»), де вони вивчають природничі науки. У рідному університеті разом з 12-ю викладачами я навчаю вчителів англійських шкіл методики ведення занять з природничих наук. До України я вже приїжджаю вчетверте, а до Харкова — вдруге. ХПІ мене вразив своєю величчю, красивими корпусами, привітними і зацікавленими студентами. Харківський політехнічний — прекрасне місце для навчання! Під час конференції я влаштовувала воркшопи для дорослих і дітей, а раніше проводила заняття по скайпу в рамках проекту STEMCamp School НТУ «ХПІ». Приємно відзначити, що мої українські колеги в своїй роботі використовують більше практичних занять. Я сподіваюся на подальше спілкування з викладачами та вчителями з України як при зустрічах на таких форумах, так і за допомогою інтернету», — поділилася враженнями хедлайнер конференції Доктор Denise Balmer, University College (Лондон, Велика Британія).

За підсумком міжнародної конференції з практичної науки «HSCI`2019» всі учасники отримали сертифікати. Організатори зазначають, що головна мета — популяризувати науку серед молоді і вчителів, сприяти обміну ідеями, досвідом, навичками. А президент спільноти Hands-on Science Network Мануель Філіп Коста підкреслив, що важливо завжди бути відкритим до нових речей, намагатися бути «на одній хвилі» зі студентами, молоддю.

Більше світлин на сторінці прес-служби НТУ “ХПІ” у Facebook.

Довідка:

Щорічна конференція HSCI була заснована в 2004 році навчальним співтовариством Hands-on Science Network, до якого входять педагоги, методисти, науковці з різних країн. За час свого існування вона проходила в Словенії, Греції, Португалії, Бразилії, Індії, Туреччині, Словаччині, Чехії, Іспанії.

Навчальне співтовариство «Hands-on Science Network» (HSCI) працює над розвитком наукової освіти і наукової грамотності в суспільстві. HSCI охоплює широке коло учасників-вчителів — від дошкільної до «дорослої» освіти, а також керівників і методистів, академіків і дослідників практично у всіх галузях науки з різних країн світу. Діяльність мережі спрямована на сталий розвиток суспільства, заохочення використання інноваційних практичних експериментальних підходів до науки, технологій, середовища викладання і навчання в школі.

Абревіатура STEM розшифровується як «Science, Technology, Engineering and Mathematics» — наука, технологія, інженерія і математика. Ці напрями лежать в основі цієї методики освіти. При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як зазвичай, а в комплексі. Велике значення має практичне застосування отриманих знань. Дитина не просто знайомиться з новими напрямами розвитку точних наук та інженерії, а вчиться реалізовувати вивчене на практиці. Учні отримують практичні навички, які можуть зробити життя простіше, наприклад, створення «розумного будинку».

НТУ «ХПІ» активно підтримує і проводить заходи, засновані на підходах STEM-освіти і спрямовані на популяризацію природничих, інженерних і технологічних наук серед дітей та юнацтва. З вересня 2017 року в ХПІ діє інтерактивний простір Арсенал Ідей Україна/Простір Ідей: Science&Museums, який адаптований для людей з особливими потребами. Тут вчені ХПІ і запрошені закордонні експерти регулярно проводять майстер-класи, воркшопи, інтерактивні лекції та розвиваючі ігри для дітей і молоді, в тому числі, в сфері популяризації STEM-освіти (STEMCamp School, Канікули з Політехом, Суботи з Політехом, Дні науки, Міжнародний день світла та ін.).