НТУ «ХПІ» став організатором першого міжнародного кросуніверситетського IT кейс-чемпіонату «Business Innovation Challenge» (BIC1.0). У змаганні з вирішення реальних бізнес-завдань взяли участь 64 студенти різних спеціальностей — економісти, айтішники, соціологи та інші із семи українських університетів. Серед представлених вишів, окрім Харківського Політеху: Донбаська державна машинобудівна академія, НТУУ «Київський політехнічний інститут», Запорізький національний університет, Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна, НАУ «ХАІ», ХНУРЕ. Команди розробляли концепцію мобільного застосунку для покращення клієнтського досвіду та збільшення прибутку мережі американських кінотеатрів AMC Theatres. Завдання для учасників підготував співорганізатор змагання — американська маркетингова компанія Whales Ventures. У фінал було надано шістнадцять різних рішень. За підсумками BIC1.0, усі три призові місця — переважно у студентів ХПІ.
IT кейс-чемпіонат Business Innovation Challenge тривав два тижні в режимі онлайн на платформі Telegram. Завданням учасників було розробити та презентувати свої рішення для покращення технічних та бізнес-аспектів проєктів. В Україні є кілька відомих кейс-чемпіонатів, але саме НТУ «ХПІ» став першим ЗВО, який надав можливість студентам різних університетів навчитися вирішувати кейси.
На BIC1.0 зареєструвалося 79 студентів, шістдесят чотири з яких брали участь у змаганнях (всього 25 команд). На розгляд журі було подано 16 рішень. Організатори вважають, що це дуже гарний результат для першого досвіду участі у такому конкурсі. Серед критеріїв оцінювання: доступність, обґрунтування ідеї, креативність та практичність рішення, а також візуальне представлення результатів. До фіналу вийшли 7 команд. Трійка лідерів BIC1.0 складалася переважно з представники НТУ «ХПІ».
1 місце — Big Business (Марія Гуртова НТУ «ХПІ», Ольга Коваленко НТУ «ХПІ», Надія Калиновська НТУ «ХПІ»)
2 місце — Financial Dream (Анастасія Левченко НТУ «ХПІ», Анна Бартощук ЗНУ)
3 місце — Аі (Валерія Тарасенко НТУ «ХПІ»).
За підсумками, учасники першого міжнародного кросуніверситетського IT кейс-чемпіонату отримали сертифікати, павербанки та менторство компанії Whales Ventures, фіналісти заслужили на рекомендаційні листи від Whales Ventures, а переможці виграли ще й по 5000 гривень.
BIC1.0 було організовано за авторською пілотною програмою доцентки кафедри «Системи інформації ім. В.О. Кравця» НТУ «ХПІ» Ганни Заволодько. Її назва: «Навчання процедурі проходження кейс-чемпіонатів із використанням ігрових методик та психологів у режимі онлайн». «З огляду на те, що кейс-чемпіонат проводився в умовах війни, а це — стрес для учасників, було вирішено додати елементи психологічної гри для мотивування та концентрації хлопців та дівчат на кейсі, — розповідає ідеолог та організатор BIC1.0 Ганна Заволодько. — Справді, процедура вирішення кейсу є завданням, що фізично виснажує. Однак, якщо до неї підходити як до гри, це дає великі можливості для вдосконалення навичок майбутнього, що так необхідно Україні сьогодні».
За словами Ганни Заволодько, основним завданням кейс-чемпіонату було «навчання без кордонів і меж», а в пілотних проєктах учасники змогли побачити, як працює бізнес. Це стало можливим завдяки тому, що чемпіонат підтримав американський бізнес (компанія Whales Ventures) та американський народ (програма USAID «Економічна підтримка України»). «Було дуже цінно, що до організації чемпіонату підключилася велика маркетингова компанія Whales Ventures, генеральним директором та засновником якої є випускник ХПІ Влад Китайник. Як справжній бізнесмен, він підійшов до проблеми глобально та залучив групу фахівців, які допомогли сформулювати кейс, завдання та критерії оцінки рішень кейсу. Завдяки брейнстормінгу команди Whales Ventures та ідеологу кейс-чемпіонату знайшлася і яскрава назва для нього — Business Innovation Challenge», — каже Ганна Заволодько.
Учасники IT кейс-чемпіонату вважають, що основна мета такого змагання — розвинути навички роботи в команді, критичне мислення та навчитися вирішувати кейс, що буде корисним для подальшої кар’єри в IT бізнесі. Вони з радістю діляться враженнями від конкурсу.
Ольга Коваленко, НТУ «ХПІ» (Big Business, 1 місце):
«Була приємно вражена зручною та відкритою комунікацією журі з учасниками — це другий чемпіонат для мене, тому є з чим порівняти. Дуже важливим є те, що навіть, здавалося б, дрібне питання визначення платформи для проведення конкурсу виставлялося на голосування. Це був вагомий досвід не лише з вирішення кейсів, а й проведення мозкових штурмів, різних зустрічей, валідації ідей — склалося враження, що ти вирішуєш робоче завдання, а не береш участь у кейс-чемпіонаті. Дякую команді організаторів та журі за те, що підтримували, мотивували, а також завжди були готові допомогти із завданнями! Маючи досвід різних конференцій та наукових конкурсів, дуже оцінила чіткий таймінг, якого дотримувались попри все. Сподіваюся, що в майбутньому такі заходи будуть проводитись ще!»
Анастасія Левченко, НТУ «ХПІ» (Financial Dream, 2 місце):
«Це був новий досвід нашої команди, який точно допоможе у подальшому житті. Було дуже цікаво шукати вирішення проблеми реального бізнесу. Це круто, що нам дали можливість подивитися на реальний кейс із реальними користувачами та проблемами, а не просто завдання у вакуумі. Ще з плюсів можна зазначити різноманітність завдань та навичок, що ми отримали. Вирішуючи кейси, ми виступали у ролі соціолога, аналітика, дизайнера, фінансиста, маркетолога. Також можна сказати, що зустрічі зі спікерами були інформативними і допомогли там остаточно оформити своє рішення».
Валерія Тарасенка, НТУ «ХПІ» (Ai, 3 місце):
«Дуже рада, що взяла участь у першому в Україні Business Innovation Challenge від НТУ «ХПІ» та партнерів USAID та Whales Ventures. Це було неймовірно! Я була єдиною учасницею команди, але це не завадило мені насолодитися процесом і отримати користь від челленджа. Завдяки івенту вперше спробувала вирішувати кейси, попрактикувалася в дизайні та поспілкувалася з іноземцями. Ментори та організатори були на висоті та завжди були готові допомогти. Я відчула їхню підтримку і те, що я не одна. Це була гарна ідея взяти участь у цій ініціативі, і я дуже вдячна улюбленому НТУ «ХПІ» за такий досвід! Впевнена, що отримані знання будуть корисними і у подальшому вирішенні кейсів, і в реальному житті! Не бійтеся пробувати, тому що ви є у себе, а це велика сила».
Організатор та головний ідеолог кейс-чемпіонату BIC1.0 Ганна Заволодько дякує всім за підтримку вдалого пілотного проєкту і вже планує розвинути та масштабувати ініціативу, що розпочав НТУ «ХПІ»: «Ми вдячні нашим першим запрошеним експертам та менторам за можливість зануритися у реалії американського бізнесу, що була надана студентам. Цей досвід безцінний для майбутніх спеціалістів різних галузей знань. Ми вдячні всім учасникам, які високо оцінили наш перший виклик. Вони нам повірили та пройшли авторську пілотну програму навчання процедурі проходження кейс-чемпіонатів з використанням ігрових методик психологічної підтримки».
Довідка:
Перший міжнародний кросуніверситетський IT кейс-чемпіонат Business Innovation Challenge (BIC1.0) відбувся з 12.02 до 01.03 2023 року. Його організували за підтримки авторського курсу Ярослава Жидика «Наставництво для запуску кейс-чемпіонатів» від програми USAID «Економічна підтримка України». Команда волонтерів, яка надала допомогу для проведення BIC1.0 — проректор НТУ «ХПІ» Андрій Марченко, заступник завідувача Науково-дослідної частини НТУ «ХПІ» Руслан Кривобок, автор курсу «Наставництво для запуску кейс-чемпіонатів» Ярослав Жидик, генеральний директор та засновник Kitrum, Whales Ventures Влад Китайник, старший менеджер по роботі з клієнтами Kitrum, Whales Ventures Вікторія Чернявська, керівник відділу управління проєктами Kitrum, Whales Ventures Сергій Висоцький.
Команда організаторів кейс-чемпіонату: к.т.н., доцентка кафедри «Системи інформації ім. В.О. Кравця» НТУ «ХПІ» Ганна Заволодько, магістр кафедри «Системи інформації ім. В.О. Кравця» НТУ «ХПІ» Єлизавета Королех.
Кейс (від англ. Сase) — реальне завдання з практики великої компанії в будь-якій сфері, наприклад, соціальній, економічній, медичній або нафтогазовій. Як правило, кейс має певну проблему чи суперечність і побудований на реальних фактах. Отже, вирішити кейс — це проаналізувати запропоновану ситуацію та знайти оптимальне рішення.
Кейс-чемпіонат — змагання з вирішення бізнес-завдань. Воно є корисним і для учасників, і роботодавців. Студенти дізнаються, з якими проблемами стикаються компанії, знайомляться з індустріями та вчяться працювати у команді. Роботодавці придивляються і шукають собі майбутніх співробітників.
Whales Ventures — агентство цифрового маркетингу та венчурний фонд, який консультує, реалізує та інвестує у бізнес незалежно від його розміру. Як маркетингове агентство робить: аудит та консалтинг, розробку стратегії, маркетинг (внутрішній, зовнішній, SEO, PR тощо). Як фонд допомагає новим стартапам (технологічним компаніям, амбітним підприємцям) розпочати роботу та підтримує їх набором інструментів для розширення.