Національний технічний університет «ХПІ» вже 11-й рік поспіль продовжує утримувати українське лідерство у найпрестижнішому світовому рейтингу університетів QS World University Rankings 2024, посідаючи четверте місце. Він також досягнув другої позиції серед вітчизняних вишів у предметному рейтингу з дисципліни «Інженерія машинобудування, аеронавтики та виробництва». Загалом QS World University Rankings 2024 оцінював понад 1500 університетів зі 104 країн світу. Від України було представлено 11 вишів.
Методологія QS включає аналіз 17,5 мільйонів наукових робіт та опитування понад 240 тисяч викладачів і роботодавців, акцентуючи на таких параметрах, як цитованість публікацій, міжнародне співробітництво, а також репутація випускників на ринку праці.
До топ-5 українських вишів світового рейтингу університетів QS World University Rankings 2024, крім Національного технічного університету «ХПІ», увійшли: КНУ ім. Т.Шевченка, ХНУ ім. В.Н.Каразіна, НТУУ «КПІ ім. Сікорського», НУ «Львівська Політехніка».
Лідером рейтингу QS World University Rankings 2024 став Массачусетський технологічний інститут (США).
Довідка:
QS World University Rankings – перелік найкращих університетів світу, складений на основі глобального дослідження вищих навчальних закладів світового значення за показником їхніх досягнень у галузі освіти й науки.
Він розрахований за методикою британської консалтингової компанії Quacquarelli Symonds (QS) і вважається одним з найбільш впливових глобальних ренкінгів університетів. У межах QS World University Rankings вищі навчальні заклади оцінюють за низкою основних критеріїв: репутація в академічному середовищі; цитованість наукових публікацій представників університету; співвідношення кількості викладачів і студентів; результати працевлаштування; ставлення роботодавців до випускників; репутація випускників серед роботодавців; зв’язки з міжнародною науковою мережею; відносна чисельність іноземних викладачів і студентів; сталість – соціальний та екологічний вплив тощо. При цьому ренкінг відрізняється від рейтингу відсутністю чіткої фіксованої позиції того чи іншого освітнього закладу – вона може змінюватися залежно від оцінки різних критеріїв.